Lumos - Pengubahsuai jadual

Assalamualaikum,

Seperti yang kita tahu yang LUMOS ini sangat sesuai bagi pelajar Uitm terutamanya.
saya menjawab persoalan dari mymy di bawah



Meh saya tunjuk caranya disini :

1.  Setelah isi group dan subjek . untuk setting timetable click CREATE .



2. Jadi akan automatik jadual (timetable lengkap keluar) setelah itu. untuk meng-edit menjadi lebih menarik klik pada CUSTOMIZE .


3. Ia akan keluar di sebelah kanan border tersebut. iaitu
 STYLE | CELLS | TIME | DAY | DETAILS . anda cuma klik pada salah satu column tersebut. untuk diubah suai . contoh background klik kotak sebelah kanan tersebut untuk diubah warnanya begitu juga dengan yang lain-lain.



4. Anda dah tukar ? ubah suai ? tapi tersalah. Jangan risau cume perlu klik RESET untuk mengubah kepada bentuk asal timetable.


5. Anda puas hati ? haa masa ni lah. klik APPLY untuk diaplikasikan kepada jadual anda tersebut.


 6. Maka jadilah seperti ini. yang saya ubah mengikut sukahati saya :P



Jadi anda boleh mengubah suai mengikut kreativiti anda. kalau anda ada tersilap, anda cume perlu pergi ke langkah-langkah yang ke 4 dan seterusnya.

apa yang penting kita enjoy ! :)

P/s: saya harap anda faham dengan penjelasan/ tutorial saya :) terima kasih



Lots of love. wanizati :)

Comments

Popular Posts